+45 61 10 85 30 kontakt@huskontrollen.dk

Huskontrollen.dk

Handelsbetingelser

Gældende fra janaur 2021

Disse handelsbetingelser gælder, medmindre andet er specifikt aftalt på skrift, for alle indgået aftaler med Huskontrollen.dk, herefter benævnt som HK. Vilkårene er gældende mellem den enkelte kunde og HK. Disse vilkår og betingelser for brug gælder for aftaler mellem HK og én fysisk person (herefter ”kunde”) vedrørende tjenesten/ydelsen. Kun personer over 18 år eller ældre og som bor i Danmark, kan indgå en aftale med HK vedrørende tjenesten/ydelsen. Disse betingelser udgør samlet den aftale, der er gældende mellem kunden og HK. For at få adgang til tjenesten/ydelsen, skal kunden læse og acceptere handelsbetingelserne ved det tilsendte tilbud/aftale.

HK er en vejledningsvirksomhed, og IKKE en rådgivningsvirksomhed. Det betyder, at alt vi siger og hvad der står i din vejledende husrapport kun er vejledende, og IKKE en rådgivning.

Meddelelser til os, skal sendes til kontakt@huskontrollen.dk. Meddelelser til dig sendes til den
e-mailadresse, du har angivet på www.huskontrollen.dk eller som du har oplyst ved en samtale over telefonen eller ved et fysisk møde.

Generelle oplysninger
Huskontrollen.dk
Kristinehøjvej 14, 3000 Helsingør
CVR: 41967978

E-mail: kontakt@huskontrollen.dk
Telefon: +45 61 10 85 30

Aftaleindgåelse
Ved at accepterer et tilbud/aftale udarbejdet af HK accepterer du også vilkårene i handelsbetingelserne. Du opfordres til at læse handelsbetingelserne grundigt igennem og gøre dig bekendt med de forpligtelser og rettigheder som vilkårene giver dig inden du accepterer vores tilbud/aftale. Vores tjeneste/service er vejledende.

Der er 1 års bindingsperiode ved underskrevet aftale. 

Modtager du et tilbud/aftale fra HK, vil dette tilbud/aftale gælde i 14 dage. Accepteres tilbudet/aftalen ikke indenfor 14 dage, frafalder tilbudet/aftalen, og der skal udarbejdes et nyt tilbud/aftale før den vejledende besigtigelse af kundens bolig kan sættes i gang.

Et tilbud/aftale er accepteret ved underskrift fra kunden, og HK har modtaget det underskrevet tilbud/aftale via e-mail (kontakt@huskontrollen.dk), post eller overgivet fysisk til HK.

Ydelsens omfang
HK stiller et abonnement baseret tjeneste/ydelse til rådighed. Der er 1 års bindingsperiode ved underskrevet tilbud/aftale.
 

Registrering af oplysninger
Kunden er ansvarlig for at sikre, at de angivne oplysninger som HK registrerer omkring kunden og kundens bolig er korrekte.

Priser
Timepris og fastpris aftales individuelt mellem den enkelte kunde og HK. Hvad angår timepris,
afregner vi kun i hele timer. Alle priser er angivet i danske kroner inklusive moms.

Priser på www.huskontrollen.dk er vejledende og inklusiv moms.

Prisen for et abonnement består normalt af et periodemæssigt abonnementsgebyr (f.eks. et månedligt, halvårligt eller årligt gebyr). De priser som er gældende for abonnementet, er fremhævet i det tilbuds-/aftaledokument som kunden har fået tilsendt.

Tilpasninger og ændringer
HK forbeholder sig retten til at ændre gebyret og andre betingelser for tjenesten/ydelsen. Ændringer skal meddeles til kunden senest 30 dage inden ændringen træder i kraft. I tilfælde af sådanne ændringer er kunden berettiget til at opsige abonnementet med virkning fra den dag, hvor ændringerne træder i kraft. Hvis kunden ikke opsiger abonnementet før ændringerne træder i kraft, skal det betragtes som accept af ændringerne. Ændringer, der er til åbenbar fordel for kunden, gælder med det sammen uden opsigelsesret for kunden.

Betaling
Hos HK vælger kunden selv sin betalingsrate. Der kan vælges mellem månedligt, halvårligt eller årligt betaling. Der er 1 års bindingsperiode ved underskrevet aftale. Abonnementet løber indtil kunden selv opsiger det.

Det første abonnementsgebyr betales inden den vejledende besigtigelse af kundens bolig igangsættes. Efterfølgende betales der efter den valgte betalingsrate som kunden har valgt ved aftaleindgåelse.

Betalingen sker ved fremsendt faktura. Ved modtagelse af faktura har kunden 8 dage netto fra fakturadato, medmindre anden aftale er indgået på skrift. Overskrides betalingsdatoen fremsendes en rykker med tilskrevet 7,5% i rente pr. påbegyndt betalingsrate og et rykkergebyr på kr. 100.

Fakturaen er gebyrfri ved fremsendelse som PDF via e-mail. Skal fakturaen fremsendes via post pålægges et gebyr på kr. 40.

Betaling af faktura skal ske via bankoverførelse, og der skal påføres fakturanummer.

Handelsbanken

Reg: 6488 Kontonr: 2030022

Vi forbeholder os retten til at foretage et kredittjek af kunden.

Vi gør opmærksom på, at tilbud og rabatter ikke kan kombineres med eksisterende rabatter, nedsatte varer eller priskampagner.

Fortrydelsesret
Kundens fortrydelsesret frafalder hvis den vejledende besigtigelse (tjeneste/ydelse) af kundens bolig er påbegyndt.

Ønsker kunden at bruge sin fortrydelsesret, skal HK modtage besked inden 14 dage eller før den dato som den planlagte vejledende besigtigelse er aftalt. Ønsker kunden at bruge sin fortrydelsesret, skal en meddelelse sendes til e-mailadressen kontakt@huskrontrollen.dk, hvortil standardfortrydelsesformularen bedes være udfyldt og sendt med (jf. formularen nederst i handelsbetingelserne).

Har kunden betalt, men gør brug af sin fortrydelsesret inden den vejledende besigtigelse (tjeneste/ydelse) af kundens bolig er påbegyndt, refunderer HK beløbet tilbage til den konto abonnementsgebyr er betalt fra.

 

Opsigelse og automatisk fornyelse
Som standard fornyes abonnementet for tjenesten/ydelsen automatisk hvert år. Opsigelse af tjenesten/ydelsen skal ske ved, at kontakte HK via e-mailadressen kontakt@huskontrollen.dk inden næste fornyelse af abonnement træder i kraft.

Der er 1 års bindingsperiode ved underskrevet tilbud/aftale.

HK kan til enhver tid og uden begrundelse opsige abonnementet med en kunde. Opsagt tjeneste/ydelse ophøre ved udløbet af den til enhver tid gældende abonnementsperiode. Kunden skal altid underrettes senest 30 dage før ophørt tjeneste/ydelse, hvis HK opsiger abonnementet.

Overdragelses af rettigheder og pligter
Kunden må ikke overdrage sine rettigheder eller forpligtelser i henhold til abonnementet uden HK’s forudgående skriftlige samtykke. HK kan til enhver tid i kundens abonnementsperiode overdrage HK’s rettigheder eller forpligtelser i henhold til abonnementet.

Force Majeure
HK er ikke ansvarlig for eventuel manglende opfyldelse eller forsinkelse i opfyldelsen af ​​nogen af ​​HK’s forpligtelser i henhold til tjenesten/ydelsen, der er forårsaget af begivenheder uden for HK´s rimelige kontrol (force majeure).

Force majeure omfatter enhver handling, begivenhed, undladelse eller ulykke uden for HK´s rimelige kontrol og omfatter i særdeleshed (uden begrænsning) følgende:

  1. Strejker, lockout eller andre faglige aktioner;
  2. Civile uroligheder, oprør, invasion, terrorangreb eller trussel om terrorangreb, krig eller trussel eller forberedelse til krig;
  3. Brand, eksplosion, storm, oversvømmelse, jordskælv, epidemier, pandemier eller andre naturkatastrofer;
  4. Umulighed af brug af jernbaner, skibsfart, fly, biltransport eller anden form for offentlig eller privat transport; og
  5. Umulighed af brug af offentlige eller private telenet.

HK´s tjenester/ydelser i henhold til ethvert abonnement anses for at være suspenderet for den periode, hvor force majeure-hændelsen pågår. HK vil bruge HK´s rimelige bestræbelser på at bringe force majeure-hændelsen til ophør eller at finde en løsning, hvorved HK´s forpligtelser i henhold til abonnement kan gennemføres til trods for force majeure hændelsen.

Kunde- & Privatlivspolitik
HK videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke kundens personlige oplysninger til andre, de er kun registreret i HK´s kundekartotek. Kunden kan til enhver tid få slettet sine oplysninger.

For at kunden kan indgå aftale med HK, har HK brug for følgende oplysninger:

. Navn
. Adresse
. Telefonnummer
. E-mailadresse
. boligoplysninger

HK foretager registreringen af kundens personoplysninger med det formål, at kunne levere den bestilte tjeneste/ydelse.

Personoplysningerne registreres hos HK og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via HK´s hjemmeside, sikrer HK, at det altid sker ved afgivelse af kundens udtrykkelige samtykke, således at kunden er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og de ansatte hos HK har adgang til de oplysninger, der registreres om kunden.

Den dataansvarlige i HK er: Martin Jespersen.

HK opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Som registreret hos HK har kunden altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Kunden har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om kunden. Disse rettigheder har kunden efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til kontakt@huskontrollen.dk.

Cookies
På www.huskontrollen.dk anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for kunden. Kunden kan til enhver tid slette cookies fra sin computer, se vejledningen på Webshop Cookies og Privatlivspolitik.

Log-statistik
HK bruger en log-statistik på www.huskontrollen.dk, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende HK har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades. Logstatistikken anvendes kun med det formål at optimere Huskontrollen.dk’s hjemmeside.

Tredjeparts websteder
www.huskontrollen.dk kan indeholde links til hjemmesider, der drives af en af ​​ HK´s partnere, annoncører eller tilknyttede selskaber eller andre tredjeparter. Bemærk, at HK ikke er ansvarlige for indholdet af sådanne hjemmesider eller de varer eller tjenester, der tilbydes der.

 

Klagemuligheder

Ved klage skal HK´s e-mailadresse angives: kontakt@huskontrollen.dk. En klage over en tjeneste/ydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

Kunden kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus (Link). For EU-borgere uden for EU skal klager sendes via EU Kommissionens online klageplatform.
ec.europa.eu

Standardfortrydelsesformular
Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende:

– Til [her indsættes den erhvervsdrivendes navn, fysiske adresse og e-mail-adresse af den erhvervsdrivende selv]:

– Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende tjeneste/ydelse (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)

– Bestilt den (*)/modtaget den (*)

– Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)

– Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)

– Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 – Dato